ROMANCE - Romaji/English/Français

Song: ROMANCE
CD: ROMANCE
Date: 2012.12.26
Lyric: Satsuki / Music: Fukui Shinri
Credits: Vivid Yaruki
French translation: Satsuki FR

[English] Thank you for respecting credits. Words have been transformed from original to English by Vivid Yaruki, then from English to French by Satsuki FR. If you want to post this translation elsewhere, don't forget credits! Now, click on Read more to discover all the translation.
[Français] Merci de respecter les crédits. Les paroles ont été transformées de l'original à l'anglais par Vivid Yaruki, puis de l'anglais au français par Satsuki FR. Si vous voulez poster cette traduction ailleurs, n'oubliez pas les crédits ! Maintenant, cliquez sur Read more pour découvrir toute la traduction.



Romaji

ROMANCE


Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you

Kokoro wa garasu saiku no you
Sensai de moroi kedo spread mind

Kake nukeyou ka doko made de mo
Inochi ga aru kagiri

Yubi mo, koe mo, kami mo subete ga itooshikute
Itsuka kimi to tadoritsuku

Shisen kimochi kodou
Ugoku shunkan ni hora
Kimi wo suki ni natte yuku

Doredake no hibi wo kasanete
Yuuki wo dakishimete
Nagarete yuku namida no riyuu
Ima wa kiesari

Asu ni kazasu taiyou no you
Afureru kagayaki wo
Chikarazuyoku ari no mama ni
Yami wo kirisaite yukou

Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you

What should I take?
Itsumo riyuu tsukete
Mite minu furi wa tometa Break lie

Kizamareta toki no imi wo shiru
Kagirareta sekai no naka

Utau negau egaku itsumademo kimi no soba
Sakimidareta hana no naka

Dakara kiite zutto nando mo kanadete yuku
"Saa ikou ka koko kara"

Sakebi tsuzuketa omoi no naka
Ai ni michibikarete
Tomedonai heart no honou
Moyashi tsuzukete

Osorezu ni fumidasu ippo wo
Ima kono shunkan ni
Mirai wo kaete yuku no wa kimi sa
Yume wo shinji tsuzuketai

Doredake no hibi wo kasanete
Yuuki wo dakishimete
Nagarete yuku namida no riyuu
Ima wa kiesari

Asu ni kazasu taiyou no you
Afureru kagayaki wo
Chikarazuyoku ari no mama ni
Yami o kirisaite yukou

Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you

English

ROMANCE


Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you

Your heart is like a piece of glasswork
Although it’s delicate and fragile, spread mind

Shall we run off together? Anywhere is fine
Let’s go to the edge of life

Your fingers, voice, and hair are all endearing
Eventually I’ll finally arrive with you

My gaze, feelings, heartbeat
Yes, in that moment I was moved
I’m falling in love with you

However many days pile up
Embracing my courage
The reason for my flowing tears
Will vanish now

Your overflowing radiance
Is like the sun that rises to the new day
So long as it’s in my power
I’ll tear through the darkness

Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you

What should I take?
Always giving myself a reason
I stopped pretending I wasn’t watching you Break lie

Within this limited world
I understand the significance of times that have passed

Amongst the wildly blooming flowers
I sing, pray, paint, always beside you

So listen to my song, I’ll keep playing it over and over
"Well, shall we get out of here?"

Amongst my continuously screaming desires
I am guided by love
And the flames of my unending heart
Keep burning

We’ll advance another step without fear
In this moment
You’re the reason my future is changing
I want to keep believing in dreams

However many days pile up
Embracing my courage
The reason for my flowing tears
Will vanish now

Your overflowing radiance
Is like the sun that rises to the new day
So long as it’s in my power
I’ll tear through the darkness

Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you
Don’t feel your loneliness
My heart always with you

Français

ROMANCE


Ne sentez pas votre solitude
Mon coeur toujours avec vous
Ne sentez pas votre solitude
Mon coeur toujours avec vous

Ton coeur est comme un morceau de verre
Bien qu'il soit délicat et fragile, répandre l'esprit

Allons-nous nous enfuir avec lui ? N'importe où c'est bien
C'est partit pour le rebord de la vie

Tes doigts, ta voix, tes cheveux sont tous attachants
Finalement je vais enfin arriver avec toi

Mon regard, mes sentiments, mes battements de coeur
Oui, à ce moment j'ai été ému
Je tombe amoureux de toi

Cependant plusieurs jours s'accumulent
Embrassant mon courage
La raison qui fait couler mes larmes
Va disparaître maintenent

Ton rayonnement débordant
Est comme le soleil qui se lève
Tant que c'est en mon pouvoir
Je vais déchirer les ténèbres

Ne sentez pas votre solitude
Mon coeur toujours avec vous
Ne sentez pas votre solitude
Mon coeur toujours avec vous

Que dois-je prendre ?
Toujours en me donnant une raison
J'ai arrêté en prétendant que je ne te regarde pas, Mensonge brisé

Dans ce monde limité
Je comprends la signification du temps qui est passé

Parmi les fleurs fleurissants sauvagement
Je chante, je prie, je pains, toujours près de toi

Alors écoute ma chanson, je vais continuer à chanter encore et encore
« Eh bien, allons-nous sortir d'ici ? »

Parmi mes cris de désir continuels
Je suis guidé par l'amour
Et les flammes de mon coeur sans fin
Continues de brûler

Nous allons passer une autre étape sans crainte
En ce moment
Tu es la raison de mon avenir changeant
Je veux continuer à croire en mes rêves

Cependant plusieurs jours s'accumulent
Embrassant mon courage
La raison de mes larmes coulantes
Va disparaître maintenent

Ton rayonnement débordant
Est comme le soleil qui se lève
Tant que c'est en mon pouvoir
Je vais déchirer les ténèbres

Ne sentez pas votre solitude
Mon coeur toujours avec vous
Ne sentez pas votre solitude
Mon coeur toujours avec vous
Ne sentez pas votre solitude
Mon coeur toujours avec vous
Ne sentez pas votre solitude
Mon coeur toujours avec vous